skip to Main Content
+45 2223 4790 andersen.niels@outlook.dk Danish DA French FR English EN German DE Italian IT Spanish ES Swedish SV Japanese JA

Madrid til København

Tidligt, tidligt, tidligt op...allerede klokken 3.20 ringede mobilen og det var tid til at stå op. Morgenrutine, vand i hovedet og tøj på. Rygsækken på og ud af døren. Det var lidt en overraskelse da jeg kom ud på gaden. Det var som på Strøget lørdag eftermiddag. Der var fulde og knap så fulde og mange caféer, barer og butikker var stadig åbne. Min tur ned til bussen var timet…

Madrid kulturel dag

Dagens mål er en slendretur til Plaza Mayor, Plaza de la Villa, Madrid's Catedral de la Almudena og Palacio Real. Først skal jeg dog en tur i den anden retning for, at undersøge hvor jeg skal tage bussen til lufthavnen fra i morgen tidlig. Det tager 25 min at gå derned og 40 min til lufthavnen. Min bus afgår klokken 4 om morgenen 🥴 ! På vejen rundt skal jeg…

Madrid museumsdag

Museumsdag og gensyn med Picasso's berømte maleri Guernica. Palacio de Cibeles Centrocentro Velazquez ud mod boulevarden Paseo del Prado Goya foran Museo Nacional del Prado Museo Nacional del Prado 200 års jubilæum Det vigtigste mål i Madrid er at gense Picassos Guernica maleri fra 1937. Maleriet viser følgerne af Luftwaffe Condor legion's brandbombeangreb på denne vigtige politiske højborg. Angrebet fandt sted den 26. april 1937 og var bestilt af General…

Santiago til Madrid

Amandine et Laurent bonne voyage au autobus à la maison. Her til morgen tager de sammen bussen hjem. Det er en lang tur og den giver mulighed for at fordøje minderne og vænne sig til at komme tilbage i hamsterhjulet. +45 2223 4790 Jeg tager nu toget til Madrid. Fem og en halv time inde i varmen og med udsigt til landskabet. Det ser jeg frem til. Mit vigtigste mål…

Santiago de Compostella sidste aften

Sove længe dag, hvor skønt. En tur ned til pilgrimskontoret i Rúa Carretera 33 for at se om jeg kunne få et Muxia certifikat. Det kan man kun når man også går tilbage fra Muxia. Havde jeg haft tid i Muxia kunne jeg have fået et dér, men det er ikke vigtigt og jeg havde heller ikke energi til at gå det sidste stykke tilbage 😏👣 Sankt Jacob's kiste i…

Kort over Camino Frances

Saint Jean Pied de Port til Pamplona 67 km Pamplona til Logroño 98 km Logroño til Burgos 122 km Burgos til León 181 km. Denne strækning dækker La Meseta. León til Villafranca del Bierzo 124 km Villafranca del Bierzo til Santiago de Compostella 183 km Santiago de Compostella til Fisterra til Muxia 86 km og 29 km