skip to Main Content
+45 2223 4790 andersen.niels@outlook.dk

På vej med bussen til Köln

Klokken 7.35 kørte vi fra Ingerslevgade i retning mod Köln. Planmæssig ankomst er klokken 20.55 i Köln/Bonn lufthavn. Dér er der en pause indtil turen går mod Lyon banegården. Der skal vi gerne være fremme 10.40.

Det gik hurtigt, men alligevel tog det 32 timer fra jeg sagde farvel til Vibe og Casper på HBG.

Til tider gik det lidt for hurtigt. Da vi kom til Rødby havde jeg nær fået siden af en lastbil ind på skødet. Chaufføren var lidt uopmærksom men nåede at rette op.

Det gjorde han dog ikke i Tyskland auf der Autobahn. Skaderne skete på vej mod Køln, da vi kørte 100 km i timen. Pludselig var der blade og grene mod ruden og den italienske dame på sædet ved siden af hoppede og skreg. Det var skræmmende at høre autoværnet skrabe mod siden af bilen mens vi kørte i nødsporet.

Forrest og langs hele siden af bussen
Flixbus forhåbentlig når det er værst

Vi kom for sent til Køln, så blev ventetiden kortere 😀 Næste etape fra Køln til Lyon var med en mere kompetent chauffør – det var en anden linie og bus.

Vi blev dog også forsinket på den tur med lidt over en time. Det var derfor et held at jeg nåede toget videre til Le Puy. Det vil sige toget og så en bus med statsbanerne. I sidste øjeblik kom jeg af på den rigtige station for at skifte til bussen.

Planmæssigt kom vi til byen.

Første blik over byen
Katedralen i nærbillede

På vej til mit overnatningssted var jeg forbi turistkontoret for at hente den franske Camino bibel “Miam, miam dodo” – spise, spise sove!

Derefter i katedralen for at hente mit credentiel (det er der overnatningsstederne stempler for hver overnatning som ‘bevis’) og så hen til min seng.